Horvátország egy második hidat tervez Krk szigetére. A kétszintes szerkezet a közúti és vasúti közlekedést teszi lehetővé.
Horvátország egy új, nagyszabású projekttel halad előre a szárazföld és a tengerparti régiók közötti összeköttetések javítása érdekében: Krk szigetén egy emeletes, négysávos híd és két vasúti pálya épül. Mindezt annak ellenére, hogy a meglévő hidat csak két éve újították fel.
Ez a legújabb építkezés az elmúlt évek látványos infrastrukturális projektjeinek sorában: a Pelješac-hidat 15 év építés után 2022-ben adták át. Horvátország legnagyobb tengeri hídja az azonos nevű félszigetet köti össze a szárazfölddel. Két külső uniós határral kerüli meg a boszniai Neum tengerparti várost, és jelentősen lerövidíti a Dubrovnikba vezető út idejét.
A félszigeten tavaly készült el a 7,9 kilométer hosszú elkerülő út 1300 méteres alagúttal és a 485 méter hosszú Ston-híddal. Nem kevésbé látványos volt az Omiš melletti Cetina-híd építése sem. A 152 méter hosszú híd 2023 márciusa óta két szikla között, 70 méter magasan, tartóoszlop nélkül ível át, és két alagutat köt össze. A híd egy új autópálya része, amely Omiš, Donji Poljici, Split, Solina, Kaštela és Trogir városokat köti össze az ország belsejével.
A horvát kormány az év elején indította el a Krk szigetre vezető második híd projektjét, amelynek első tervei 2017-ben készültek el. A Hrvatske Autoceste (HAC), a legnagyobb horvát autópálya-üzemeltető január 2-án írta ki a nyilvános pályázatot a projekt megvalósíthatósági tanulmányának és környezeti hatásvizsgálatának elkészítésére. A pályázatok benyújtásának határideje január 29. A HAC a tanulmány költségeit 600 ezer euróra, az építkezés megkezdéséig terjedő időt pedig három évre becsüli. A tényleges építkezés ezt követően még legalább két évig tart.
A helyszínt sem véglegesítették még. Valószínűleg a meglévő hídtól délre épül majd, és a Črišnjeva-öböl keleti végétől a félszigeten át, amelyen a máltai erőd található, Krk szigetére vezet. Ez a legrövidebb útvonal a szárazföldről a szigetre légvonalban. A meglévő Krk-híd az új híd megépítése után is üzemben marad, de a forgalom jelentősen csökkenni fog.