2025-től az első nagysebességű vonatok száguldanak majd át Egyiptomon. Ezek a metropoliszokat és a népszerű turisztikai gócpontokat kötik majd össze. Az erre vonatkozó megbízást a Deutsche Bahn kapta meg.
Egyiptom világhírű csúcspontokat kínál, de ezek nagyon messze vannak egymástól. Ha meg akarjuk nézni a gízai piramisokat, és Abu Simbel látványos templomát, 1300 kilométert kell utaznunk. Ha nem akarsz repülni, akkor az egyetlen lehetőséged az autózás – de ez hamarosan megváltozik.
Az egyiptomi kormány az ország első nagysebességű vasúthálózatát tervezi. A megbízást pedig a Deutsche Bahn egyik leányvállalata, a DB International Operations kapta. Ezzel Egyiptom történetének legnagyobb vasúti projektjét vállalja el. Összesen 2000 kilométernyi pályát terveznek, ami a Deutsche Bahn szerint a világ hatodik legnagyobb nagysebességű hálózata lesz.
Az infrastruktúrát, valamint a személyszállító vonatokat és a tehervonatokat a Siemens szállítja majd. „Az új vasúti rendszer Egyiptom gazdasági fejlődésének motorja lesz, és hozzájárul az éghajlatvédelemhez, aminek mindannyian haszonélvezői leszünk” – mondta a projektről Niko Warbanoff, a DB ECO Group vezérigazgatója.
Az első vonal a tervek szerint 2025-ben indul, és 660 kilométeren köti majd össze Alexandriát és Kairót. A vonal a „Szuezi-csatorna sínen” nevet kapja majd.
Egy másik vonal mintegy 1100 kilométer hosszú lesz, és Kairót köti majd össze Abu Szimbelrel.
A harmadik vonal Luxorból Hurghadába vezet majd, és körülbelül 225 kilométer hosszú lesz.
Ha minden elkészül, az egyiptomi lakosság 90 százaléka hozzáférhet a vasúthoz, az utazók pedig egy klímabarátabb lehetőség közül választhatnak majd, hogy eljussanak a széles körben elterjedt látnivalókhoz.
Az új vasúthálózatnak van egy másik oka is: a Deutsche Bahn szerint a szakértők szerint 2050-re 105 millióról 160 millióra nő Egyiptom lakossága. Kairó útjai már most is dugig vannak autókkal, így a jövőben a sok embernek lesz vasúti alternatívája.
Az 1-es vonal új nagysebességű vonataival a felére csökken az utazási idő, emellett javul a közlekedésbiztonság és csökken a légszennyezés. És ki tudja, talán a Kairó felett manapság erősen lógó sűrű ködfelhő is megszűnik.